Helgens äventyr!


I helgens skulle vi vara på klickerkurs i Dalarna men det blev inget pga pengarna räckte bara till utställning i Norge:( Next i vår!
Rambo var trött och seg efter helgens alla äventyr. I lördags åkte vi till lille Rambos en av hans favorit plats. nämligen Elenors hem! Så fort han hoppar ur bilen i oxhagen visste han att vad ska hända. Jag släppte honom i trapphuset för att kolla om han visste vart han ska till. Jajamänsan han satt vid dörren och väntade på oss. Han såg otåligt ut:)
Vi gick till en inhägnad där fick the dogs leka, träna en stund sen fick Rambo sitta en bit ifrån mig och glodde på mig, jag fick kämpa med Alfred och Kelly att hoppa över Ellis och Emma. Det såg kul ut. Rambo skrattade säkert inombords:)
Det blev några fina bilder!
Senare blev det middag och myskväll hos dem. Tack gumman:)

I söndags var vi på Singerdogs hundträff i Wadköping. Rambo är för ung för att hänga på lång promenad. Vi bar honom då och då. Vi stannade även liten stund några ggr.
Vi var ungefär 6-7 st som var med.
Jag fick träffa en döv hund som jag aldrig har träffat i mitt liv. Jag fick höra hur hundens ägare Linda tränar och kommunicerar med hunden. Pi intressant! Folk som tyckte synd om döva hundar eller andra djur, bör träffa Azi! Hon var en snäll och glad tös.
Vi gick runt svarta ån, olika nivå på störningar. I wadköping var fullt av folk! Rambo blev stressad men han lugnade sig efter en stund.
Senare var vi på barnens ö och tränade lite där.
Rambo var slut när vi kom hem. Jag var max sliten och trött innan träffen. Gissa hur jag var efter träffen:P

Kom på en sak, alla veterinärer ska väl vara medveten att vissa hundar kan vara rädda för invandrar och ska väl inte reagera så hårt när ägaren berättar??! vad tycker ni?

Här kommer ett par bilder från träffen. Det kommer flera sen.


 Fyllde 4 månader på träffen:)



Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0