Jaktlydnad



Jag brukar vara med på Kajsas jaktlydnad och öppen träningar varje onsdagar och jag har inte varit där på ett tag. I onsdags var vi där och tränat jaktlydnad. Det var kul att träffa gänget igen. Jag fick veta att det var sista och kommer igen nästa år.
Vi tog upp vad vi behöver träna så tränade vi jaktfot med olika störningar, inkallning, linjetag, stoppsignal och dirigering med hjälp av extern belöning. I början gick det ok men på slutet gick det bättre.

Idag tog vi det lugnt och åkte pulka en lite stund.
Imorgon tänker jag samla ihop några folk för att ta en lång promenad med hundar.


Kommentarer
Postat av: linda & azi

har u själv BoT eller? ska du komma upp t sthlm till hundmässan?

2010-12-13 @ 07:42:35
URL: http://astirazalea.blogg.se/

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0