skott och vilt träning


Igår var vi på jakt träning. Jag har aldrig planerat att träna jakt med Rambo sen han var valp. Nu har vi tränat med gänget ett par ggr. Det är faktiskt kul. Jag gör det för hans skull. Så det kanske blir bättre med illrarna. Rambo fick testa apportera vilt första gång. I vatten. Haha vad rädd han blev. Han simmade som fan därifrån. Men fick vända tillbaka med min kommando. Han kom tillbaka utan fågeln. Han fick sitta och se på när en annan hund apporterade den. Testade igen men icke. Jag fick vara domare åt en kille som gjorde prov i jakt. Efteråt testade vi fågel i strumpa. Det gav resultat så han vågade ta den. Testade igen. Han tog den:) Jag blev glad även han släppte den ca 1 m framför mig. Vi behöver träna mer med dirigering. Dagens träning blev mest passivitet och skott. Det klarade han bra! Han pep få ggr.

Nu ska jag kila och se på film och äta KLADDKAKA!: )

Glad midsommar!

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0