lydnadsdebuten avklarad

Så var det gjort, efter stor ångest och nervositet! Vad modig jag känner mig, som vågade anmäla mig till en lydnadstävling till sist:) 
I söndags debuterade Rambo och jag på lydnadsplan. Vi skrapade ihop 173 poäng och klassvinst! är så glaad!!

Han blir lätt stressad. Vi åkte ner till ÖHSBK några timmar tidigare så Rambo får lugna ner sig lite. Nej jag hade fel. Han blev inte så stressad. Vi gick några rundor innan uppvärmning. Det gick skit bra innan jag gick in planen. LF kan vi glömma. Jag var spänd och glömde att andas. Jag gjorde allt fel. Nervositeten släppte efter LF.
Är pi nöjd med platsligg. 3 hundar stack från platsligg. Bara Rambo låg kvar! men var mycket spänd. 2 hundar diskade. Jag och en till fick göra om. Problemet med den momenten är att Rambo har svårt att ligga kvar när jag kommer tillbaks. Men han låg och väntade på min kommando!:)
Var lite orolig på tandvisning, Rambo brukar vara lite reserverad mot okända folk. På sistone har jag låtit okända folk klappa honom.
Resten av momenten gjorde Rambo några onödig fel.
Jag är nöjd med hans insats i alla fall!:)

Platsliggning 10 
Tandvisning 9 tveksam
Linförighet 7,5 släpar, nosar, flyttar efter hunden


Läggande u g 8,5 släpar i starten, bra läggande, dk sitt


Inkallning 8,5 sitter ej


Ställande u g 8,5 några steg


Apportering 8 tveksamt tagande


Hopp över hinder 10


Helhetsintryck 8
trevlig följsam hund, släpper koncentrationen ibland mellan momenten

min fina Rambo




Kommentarer
Postat av: Elenor & Alfred

Grattis gumman å Rambo! Vi är pi stolt över er! <3<3

2011-04-20 @ 07:50:25
URL: http://ellyellis.blogg.se/
Postat av: Anonym

allt bra?:D

2011-04-20 @ 08:12:38
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: linda & azi

wooooooooooow jätte grattis!!

2011-04-21 @ 22:35:45
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Tina & Miracle

GRATTIS!

Pi duktiga ni!! :D

2011-04-25 @ 17:52:01
URL: http://minmiracle.blogg.se/
Postat av: Ricce

Det är underbart att ni har kommit så långt efter allt svett, gråt och blod tillsammans. Ni är så pi duktig!!! Är så stolt över er! :)

Älskar er som fan!

Pussar på er :)

Er Rickard

2011-04-25 @ 20:00:37

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0